Marked

Assalamualaikum ladies and gentlemen,




Semua sedia maklum, yang kebanyakkan lens sekarang adalah di cipta untuk golongan muda supaya mudah untuk dieorang zoom and tackle awek-awek comel. Tapi, semalam aku perasan yang this lens Canon EF-S 18-200mm juga amat compatible dengan pelbagai advantages yang penting untuk golongan professional seperti full-time photographer, photographer haiwan, suka-suka dan tak terlupa juga untuk street candid macam aku.




So, out of thousands yang sesuai untuk users out there, aku nak highlight-kan beberapa advantages yang paling penting dan paling sesuai untuk penggunaan daily. 


2 in 1
Bagi photoshooters yang bekerja dengan orang dan masa seperti kat mana-mana magazine kan, kualiti dan variasi adalah benda yang paling penting kan? Kalau tak cantik,  sure kena bambu dengan ayat "Janji Melayu". But hey, basic zoom provided ni dah cukup untuk pre-macro and telephoto (candid). Bukan sahaja boleh mengusha, tapi boleh shoot something yang tak la macro sangat with just one lense. Hey,kalau lense lain kan 18mm mana ada,yang ada terus 50mm and above. Tak masyuk!


Auto-focus yang best
Hey,jangan terkejut kalau tetiba waktu korang tengah zoom then tetiba ada benda yang berpusing kat depan lens. Haa,that's what I said just now,uit's awesome auto-focus yang memang terbaek arr. Eventhough released on 2008 but still HOT sampai sekarang. Tapi sayang la tak da yang version USM,kalau tak lagi terbaek la. But now,dah kira one of the best lenses for beginner and ofc Pros! And yang paling syok sekali,korang tak perlu lagi dok tukar-tukar lenses,membazir jer. Emas kan masa,so,think it! Haha!




Kalau berminat nak beli kumpul la duit sekarang. Murah jer,dalam RM1k-RM1.8k cam tue jer!

0 comments:

Post a Comment