Dunia vs Cinta (akhir zaman)

Assalamualaikum,



Hello Handsome Boys and Sexy Girls sekalian.

The issue here is, why ramai gila orang (terutamanya girls) yang bertanyakan pasal love eww-eww? Kenapa susah sangat nak dapatkan someone yang kita suka? Yeah, kenapa? Aku pun tak tahu kenapa. Tapi selepas aku lepak-lepak dengan Mariah Carey beberapa bulan lepas, dia ada bagi tahu aku. "Keemi. Ingat. Love; Easy come, easy go. And love takes time". So yeah, that is why kalau boleh, jangan la cari yang easy-easy. Semua easy-easy love ni bullshit je. Bila tak easy, baru lah thrill. Baru lah adventure. Baru lah fun. Fun fun fun fun fun.

Kan kan?
Tapikan,aku ada satu benda yang nak korang tau. Buka mata,buka telinga. Bring it on,Keemi.

*****
Jaiya Ma tinggal dengan boyfriend dia,Jon Hanauer, 49, dah lebeh 6 tahun when sudden her spouse tue suruh dia cari new lover.

Jaiya Ma dengan dua kekasihnya, Ian Ferguson, kiri, dan Jon Hanauer,kanan,dan Jaiya's dan Ian's child, Eamon.


Dalam masa seminggu jer,Jaiya,34,jatuh hati pulak kat seorang pereka perabut,Ian Ferguson,44,dekat sebuah kelas tarian,and setahun lepas tue dia pregnat anak that Ian.

Tapi John tetap support Jaiya,dia sambut mesra Ian untuk tinggal bersama sebumbung,and one day dorang both that guys tolong deliver baby dorang via 'orgasmic' labour.

Now,dorang bertiga tinggal bersama dalam sebuah rumah di Topanga,California,dan membesarkan Eamon yang berumur 2 tahun setengah.

"Saya sangat bertuah," ujar Jaiya,sorang sexologist. 'Saya ada dua orang lelaki hebat yang sangat mengambil berat akan saya dan Eamon. Having 3 parents membuatkan hidup bertambah baek,and semua orang dok cakap how advanced my Eamon'

Jaiya dan Jon bertemu pada June 2000 semasa mengambil tantric yoga classes di Cinncinati,Ohio dan jatuh cinta pada March 2011 sewaktu menghadiri kelas tarian yang sama.

6 bulah kemudian,Jaiya and Jon mula hidup and bekerja bersama,menolong couples yang ada masalah dalam kehidupan seks dan menulis sebuah buku,Red Hot Touch,tentang kepentingan touching your partner untuk menyelamatkan sesebuah hubungan.

The couple then berpindah ke Los Angeles untuk mempromosikan DVD terbaru and Jon mula risau akan Jaiya 'cause before dorang berpindah,Jaiya ada affair dengan seorang lelaki laen lepas dapat blessings daripada Jon,tapi that guy just maen kayu tiga. Jaiya sangat sangat devastated.

'Jon became very quiet and introverted,' she said. 'He told me I should find another guy to be with. At that stage we were going through a difficult time. But our work kept us together.'

But then on July 11, 2007, Jaiya ada pergi ke kelas tarian and disitulah dia bertemu Ian.

 'I'd already told Jon I'd met this amazing guy and he'd been genuinely happy for me.'

Jaiya dan Ian mula sexual-relationship,and setahun selepas tue,semasa dorang still discussing untuk dapatkan baby,Jaiya mengandung. Ian bantu untuk membayar kos bersalin Jaiya and Ian bawak both Jaiya and Jon untuk pindah ke rumah baru di kaki gunung of Topanga,California,and the three adults amik kelas persedian untuk home labour dan 'orgasmic' birth.


On the day of Eamon's birth on March 23 2009, Jaiya, Ian dan Jon semuanya dalam birth pool untuk deliver baby. Kelahiran tue membuatkan Jaiya, Jon and Ian lebeh rapat and dorang decide untuk tinggal sabagai sebuah family.

**********

Aku sebenarnya amat respect lelaki yang mencari-cari calon isteri yang masih dara berbanding main kaut je gadis-gadis mantap di tepi-tepi jalan, longkang dan warung. Serta, aku amat F* lelaki yang hanya tahu amik dara orang, tetapi bila nak kawin, sibuk nak cari isteri yang masih dara. Suka- suka je touch and go. Kalu dah touch tu touch je la. Jangan la nak go go go. Tahu nak sedap je ( tenang Keemi, tenang..hehehe) 



How is it possible that someone yang Solat penuh lima waktu, do such things as check in into hotel, ringan-ringan, geli-geli dan bermacam-macam lagi?
Sebenarnya, solat 5 waktu tak menjanjikan apa-apa (kalau solat tak sempurna bab kata comentator) Ustaz pun ada yang merogol, meliwat. Pelajar tahfiz pun ada yang melanjurkan diri. Cikgu agama pun ada yang molest. So what upp?

Korang kena ingat satu benda. Jari telunjuk adalah ilmu. Dan jari tengah adalah nafsu. Kalau korang tengok balik, jari tengah akan sentiasa lebih panjang dari jari telunjuk. Maksudnya, even korang belajar sampai ke tahap ustaz sekalipun, nafsu adalah sesuatu benda yang amat-amat bahaya. Sebab tu la aku cakap, solat atau tak, puasa atau tak, taat ibu bapa atau tak; ianya tidak menjanjikan apa-apa. Aku pernah tengok sendiri orang-orang yang pelik. Ada orang yang tak pernah solat, tetapi puasa tak pernah tinggal. Ada orang yang tak pernah tinggal solat tetapi hari-hari pergi club. 

Sebab tu lah orang kata berkahwin itu umpama menyempurnakan agama. Supaya kita boleh fight all of those nafsu. Tapi nak buat macam mana. Nak kahwin je, mintak hantaran tinggi-tinggi. Pastu masak tak reti. Pastu tanggalkan stoken suami tak mahu. Macam mana nak kahwin? Then masa nak kahwin, make up pulak tebal nak mampus. OKAY FINE terubah topik. Tapi jangan lah ikut cerita yang kat atas tue. Teruk. Jangan tiru. Sekadar renungan. Manusia yang tak pakai otak. Kita ada Islam,ikut cara Islam.

 

Tapi seriously ah, aku rasa tak ada kot orang nak bernikah dengan perempuan rosak. Contohnya, Maria Ozawa la. Kalau korang di beri peluang untuk kahwin dengan sesiapa sahaja adakah korang akan pick Maria Ozawa? Or top Vietnam model; Elly Tran Ha? Okay fine Elly Tran Ha tu ada kot (Member aku nak. Eww). Tapi realitynya, tak ada kot.


Well, dalam dunia ni ada bermacam kes pasal lovey dovey ni. Ada yang begitu, dan ada yang begini. Tapi, aku rasa dalam banyak-banyak tu, mesti ada yang nak menuju ke alam perkahwinan kan?

Well, kahwin ni seronok sebenarnya. Kadang-kadang gaduh manja. Kadang-kadang gurau-gurau kasar. Kadang-kadang suami yang merajuk. Kadang-kadang isteri yang pujuk. Berkahwin adalah sesuatu stage dimana kita dah di satu tahap yang berkeinginan untuk hidup dengan pasangan kita untuk satu jangka masa yang amat panjang. Contohnya, aku nak hidup dengan seorang gadis yang aku tak akan pernah rasa bosan untuk bersama. Ya, antara sebab aku berkahwin adalah sebab aku nak bersama dengan girl yang aku suka for the rest of my life. My whole life. Bangun pagi nampak muka si dia, terukir senyuman indah. Masuk tidur pun, nampak muka si dia dan senyuman indah itu tetap terukir. Tak akan pernah rasa bosan.*thinking of you*


Orang tua-tua selalu cakap "Love the one who loves you. Not the one that you love."
Well guys... you believe this?














p/s: Remote Astro rosak. Dugaan lagi.

2 comments:

Ramizah said...

stuju sgt2!!!! >_<

Hakeemi Baseri said...

haha. me too.

Post a Comment