Pendapat aku

Assalamualaikum,

Saya nak anak.

"Girls, please drop by your opinion; What do you want to find in man? Please describe it just only in one word. :)"

Actually aku dah lupa siapa yang tanya soalan ni sebab dah lama sangat. So, di sebabkan aku ni bukan girl (Well, obviously), aku pun forwardkan lah soalan tu kat FB aku sebab aku dapat sense-sense yang 90% dari responden aku adalah perempuan. *muka perasan*

So, korang tahu apa jawapan yang aku dapat? Ya. Tengok below.

1.) TERUNA
2.) PROTECTION
3.) MONEY
4.) MIRROR
5.) MYSTERIOUS
6.) A FATHER
7.) SINCERITY
8.) NAKAL. *this part aku suka*

*********************************************************

and sexy,of course.

However, yang atas tu antara sedikit yang aku dapat. And ada banyak lagi jawapan yang aku terima. Dan aku rasa, jawapan-jawapan di bawah ni sure at least mewakili sebahagian dari you girls semua kan?


Keimanan
Well, aku rasa girls akan aummmm kat lelaki yang ada pengetahuan agama yang tinggi. Nak-nak bila lelaki tu boleh jadi imam. Kalau macam ni, sure penuh je masjid dengan awek-awek comel. But still, rasanya dah ramai girls dah fall in love kat jejaka yang masuk program Imam Muda kan? Even dieorang dah kahwin.

Sense of Humor 
So yeah, this is the wall-killer untuk pintu hati gadis. Aku rasa gadis-gadis di seluruh dunia tak boleh resist jejaka-jejaka yang funny kan? Kalau tak, tak adalah Rafidah Ibrahim boleh fall in love kat Mamat Raja Lawak tu kan? Kan? Isk. Isk. *though dah broke up*

Manly
Well, dari apa yang aku perasan, amat amat amat amat banyak perempuan yang geli tengok badan lelaki yang berotot. Macam gay. Biasalah,various of humans view. Let it be. Apa yang aku maksudkan dengan 'Manly" adalah dari segi action. Which is bersukan.Let's say lah,RUGBY. Iye lah masa main tu, ada orang tackle kaki. Terus jatuh bergolek. Luka sana sini. Hidung berdarah. Tapi relax je terus bangun then sambung main. Bila gadis-gadis tengok, sure akan jadi macam "Auuummm." Manly habis.*nyesal tak go on rugging*

Jujur dan Iklas

"A lie is just a great story that somebody ruined with the truth" - Barney Stinson
 
Ada orang pernah cakap kat aku.
"Kau tahu, kalau kau tipu perempuan even pasal benda-benda remeh, sure perempuan tu akan benci gila kat kau. Contohnya, ada perempuan nak pinjam pen. Tapi kau kata kau tak ada pen. Then once dia tahu yang kau tipu kat dia, sure selepas tu dia akan blacklist kau."


Aku tak reti nak explain sangat skop nie. It's more to kita kena honest dengan setiap benda,even dia tanya kita pernah berak dalam seluar tak masa kecik-kecik dulu? So,be honest. Haha.

Is this guy Hakeemi Baseri? Haha.


Tapi kan,tapi kan. Gadis seksi tentu sekali boleh tarik pandangan mata lelaki. Advantage pulak bagi gadis yang ada wajah yang cun. Tapi jangan salah sangka. Lelaki hanya lah berminat dengan luaran anda ya para gadis seksi. Kalau korang nak tahu, berapa peratus kaum we all (lelaki) yang nak cari awek / bakal isteri yang seksi? I can say... it’s almost 5%. Why?

Try fikir yea. Anda adalah lelaki handsome. Eh tak. Anda adalah lelaki tak handsome. So awek anda adalah seksi + lawa (majority lelaki tak handsome dapat awek lawa). So, bila awek anda seksi, akan ada ramai lelaki pandang hot-hot spot yang terdedah tu. So, apa perasaan anda bila ada ramai lelaki lain pandang badan awek anda?

Hell NO.

Malam-malam bila ada anak cam nie la.

Lelaki ni mengada sikit. Masa belum nak kahwin, sibuk rosakkan anak dara orang. Tapi bila nak kahwin, tak habis-habis cari yang fresh-fresh. Tak apa. Perempuan kan banyak. Eh? HAHA.

Satu ayat yang paling aku suka sebut ialah.... Yeah, tak kisah lah apa ciri-ciri jejaka / gadis idaman korang. Once korang dah jatuh cinta kat dia, semua ciri-ciri idaman tu korang dah tak akan pandang. Sebabnya, bila korang suka kat someone, segala perangai dia korang akan rasakan comel. Kan?

P/S : Rasanya aku ada ciri-ciri nie. Awat? Jealous? Biarlah. Haha.

1 comments:

Kilah Pooggy said...

hakeemi poyo laa with the statement !! "awat?jealouse ? biarlah !!!" hakhak (y)

Post a Comment