Birthday?

Assalamualaikum
Nerd is cool what!

Hello confused girls and steady boys sekalian-.-

Aku bet yang korang rindu kat aku kan? Rindu aku mengata-ngata korang. Rindu aku perli-perli korang. Dan tak terkecuali korang mesti rindu aku yang asyik puji lelaki kan? Okay fine korang tak rindu.

Dari dulu sampai sekarang, blog aku ni selalu gak la dikatakan sebagai blog Dr Love. Well, Dr Love? What the hell is that? Eww, sounds disgusting. Actually, aku tak tahu entah dari mana la aku boleh dapat gelaran yang menggelikan tu. Padahal, aku rajin je update benda-benda lain yang selain dari bab love eww-eww kan? Kan? KAN?
So this time, instead dari mendengar korang, apa kata kalau kita dengar pendapat aku nie? Ya, termasuk korang. Why? Sebab aku ada satu isu yang amat menarik untuk korang jawab.


Lately nie aku perasan something. Banyak sangat individu-individu yang penting dalm hidup aku having their birthdays. Banyak sangat la,malas nak list. So.this time aku nak cerita,discussing something 'bout hadiah yang  kureng sesuai untuk golongan-golongan nie.

Berikut, adalah 4 (+1) benda yang paling aku anti bila cakap pasal hadiah. Tak adalah anti sebenarnya, tetapi kurang gemari.

Teddy Bear
Homaigosh! Pernah tak korang dapat teddy bear or something ynag macam patung or what nie? Musti pernah right? Dan pernah tak korang rasa benda tu annoying gila? Yes it’s annoying. Bayangkan,setiap kali korang nak tidow korang akan nampak that patung macam tersenyum kat korang. Menyeramkan. Aku pun naik seram kalau ada patung kat rumah. Macam hantu. Haha. So, ianya amat annoying.
Tak ada sesiapa yang berminat nak simpan benda-benda macam tue. Entah-entah,lepas dapat terus buang. Seram.


Barang kesayangan
Ada yang bagi sebab nak buktikan keikhlasan or nak dapatkan pujian. Well.itu tak boleh dinafikan sebab lumrah manusia bersifat begitu. Kan kan? Tapi amat-amat tak tahan si pemberi pergi buka cerita kononnya dia kasi hadiah yang paling special kat orang laen. Rasa amat annoying. Nak-nak macam burfday dia pulak. 

Yang paling tak tahan and double annoying selepas bagi jer barang kesayangan tue terus rasa menyesal. Haa,baru nak sedar. Beli mahal-mahal,then sebab nak tunjuk romantik kononnya pergi kasi. Last-last sendiri yang kena. Perh. Agak-agak la nak menunjuk pun. Mana ada orang yang baik nak kasi benda-benda macam tue. Kalau ada pun, mesti niat dia songsang. Then mesti nak mengurat or what. Macam aku tak tau.

Novel jiwang tahap karat
Ini amat tipikal. Even dulu aku pun pernah buat *rolling-eyes*. 
Kalau boleh dulu aku nak kasi semua novel baru. Then kalau boleh lagi aku nak kasi semua novel baru bajet aku sorang la yang tahu pasal novel baru ni. Tetapi bila aku sedar yang novel tu hanya membuatkan penerima aku rasa tergangu and ingat yang aku nak ngurat dia 'cause of the novel yang jiwang eww-eww tue. Tak nak la aku. Ingat aku species crocs ker? 

So fine la kalau korang nak jugak kasi that kind of novel. But please jangan jawab yang korang nie ulat buku jika si penerima tue tanya reasons why korang kasi that particular things. Geram and sakit hati aku bila tengok orang-orang yang pura-pura ulat buku nie.

Baju
Okay first, yes, ianya amat-amat annoying bila seseorang itu show off kat orang macamlah dia sorang ada duit. Okay fine aku tak ada duit dan aku tak jelous. 

Tak masuk akal langsung!


Teknik ni dah ramai yang guna. Balik-balik, belikan baju yang sama dua helai. Satu untuk si penerima,satu korang amik. Kononnya nak satu jiwa la,apa la.Nie birthday la,bukan Valentine or what. Tukar otak seket! Hey guys,selalunya korang kasi kat si burfday girls jer. Mana pernah kasi kat burfday boys. Alaa,aku tau la perangai korang. Sembang jer lebeh. Haha.

Jam,calendar mahal and so on
Duh. What the heck kita kasi jam kalau kat laptop dah ada jam? Why the heck kita kasi kalendar kalau ianya sebijik sama dengan yang ada di handphone dan laptop korang? Dan yea, calendar pun tak perlu melainkan anda menggunakan calendar Islam. Serta, benda yang lagi-lagi korang tak perlukan adalah ramalan cuaca. Yang aku tahu, si pemberi kasi jam or what mesti sebab dia adalah seorang friendly kan. Ada peluang jer, mesti dia akan tegur dengan ayat “Hey, sekarang pukul berapa?” What the heck. This is life. Its fantasy, not real life. Who cares about time?

So, sila ambil tahu pasal diri korang. Sila ambil tahu apa yang korang suka dan apa yang korang tak suka. Juga, sila ambil tahu tentang apa yang korang mampu buat dan apa yang korang tak mampu buat. Dan dari situ lah korang boleh merancang hala tuju korang. Or else, korang akan buat banyak kesilapan dalam hidup korang. *Terasa*

Kerusi boleh jadi hadiah tak?

Dan yang terakhir, kalau anda nak tahu pasal this annoying-and-jerk creature (pemberi), mereka adalah umpama iklan di TV. Mereka suka sangat cakap gempak-gempak. Masing-masing mengaku yang dia kasi tu lah benda yang paling special just for you. Mengaku yang dia tu lah sahaja yang sanggup bagi apa sahaja yang diminta. Konon romantik lah tu bila cakap "hepi burfday,awak sangat special" atau "burfday awak saja taw yang saya ingat di hati ini" atau apa-apa lah. Well, pernah tak tengok iklan minyak pelincir di TV yang cakap gampak yang berkata "This minyak pelincir is APPROVED BY NASA or APPROVED BY F1 EXPERT or APPROVED BY NASCAR BLA BLA BLA". But, hey could you believe that? Hell no. So yeah, people are like the advertisements. You shouldn't simply believe them, even a word from their mouth.*Weyy Kimi,ko cakap pasal burfday then apsal keluar something yang macam nak perli kaum lelaki jer?* 

Hepi burfady!


p/s: Selamat ulang tahun kelahiran and semoga segalanya diberkati tuhan. 030211.

0 comments:

Post a Comment