Sudden meet

"Saat tangan dijabat,harapan suci terlukis di jiwa. 
Hati melakar impian indah hidup bahagia bersama ke akhir hayat. 
Saat doa diaminkan,kalbu terasa sayu. 
Tekad dipahat..syurga ini akan dipertahankan walau apa pun jua dugaan mendatang."

Here to hear you!

Hye,assalamualaikum!
A very long time it took untuk aku ngadap balik this blogging site. Ya,penantian satu seksa. Penyeksaan dalam menantikan sesuatu yang kita sangat-sangat demand. Pulak!

Last two months,satu fasa yang busy giler dalam life nie. Maybe satu fitrah kot untuk aku busy dalam bulan-bulan nie,lately. Handling a lot of jobs,including benda-benda yang tak sepatutnya aku buat tapi tersekat kerana dipaksa dan terpaksa. Anyway,my life is getting much better. Dah mula boleh adapt dengan situations hujung tahun. Exams,prefect,big events and so on. Nevermind.

-SHE'S A GIRL WITH LOTSA' UNEXPECTED ATTRACTIONS..A BOY MAGNET
Yes,this time aku nak cerita sikit about someone yang randomly aku kenal. Very pretty,cute little girl. Honest to say,aku tak tau apa nama dia,anak sapa,umur berapa and so on. All I know is,aku nak semua orang taw pasal nie.


-Keemi,kenapa dengan kau nie?-
Entah la,mana la aku tau. Tetiba I was attracted dengan budak tue. She's still young,tapi tak nampak yang dia nie childish. Cewaah.

-Bila kau nampak dia?-
Ada la last week ada event Hari Keluarga Saina. Aku handle with my pals. One moment waktu tengah candid dia senyum depan aku and suruh aku snap gambar dia. Frankly speaking,aku cair. Haha. Aku pelik,aku tak tau sapa waris dia. Anak cikgu ker? Anak kerani ker? Entahla.

-Yang kau dok membebel dari tadi nie,tak da foto ker?-
Ada la. Tue ha kat atas tue. Sikit punya besar. Dari awal event sampai la tamat , dia jer yang aku snap lebeh. Aiyok. Then,aku terpikir,how nice kalau ada anak macam tue. Cantik. Comel. Murah dengan senyuman. Friendly. Suka bertanya benda-benda yang tak masuk akal. And so on.

-Kantoi! Kau suka kanak-kanak nie!-
Uisyy,apa la. Aku just cakap aku tertarik dengan perwatakan and personaliti budak tue. She's around 7,8 years old. Aku boleh imagine how she''d be in the future nanti. Mesti ramai Super Crocs kat luar sana tue cair dengan dia. Aku? Aku bukan Super Crocs. Haha.

-Kau tak nak book?-
Cacat punya solan. Haha. Tak nak la. Kalau book anak aku in the future spesies cam nie boleh?

-Kau ada borak-borak ngan kanak-kanak nie?-
Ada la seminit kot. Yang aku ingat aku tanya dia,mana parents? Dia diam jer. Entah-entah tak faham Inggeris. Haha.

-Laen kali tanya la single ker?-
Hey kawan,kalau umur dia 17 aku tak kisah la. Nie mengeja pun tak reti lagi apa. Ape la!
-Ok then,best of luck bro?-
Huh? Kenapa pulak?

-Dapat bini yang macam budak tue! Haha!-
Pergi mampus la kau! Haha!

Segalanya dah moden.

So,aku still wondering,it's nice to know ramai orang kan? Live for nothing,die for something. 
Till then. C ya.

0 comments:

Post a Comment